Bedankt voor het doorgeven van uw telefoonnummer.
U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Harm de Kleynen nieuwste lid jong directieteam HTB accountants

#{data.fields.title}

Naast agrarisch bedrijfsadvies ook de leiding over vestiging St. Anthonis

Harm de Kleynen nieuwste lid jong directieteam HTB accountants

Sinds 1 januari jl. is het directieteam van HTB accountants & adviseurs serieus verjongd. Met de toetreding van Harm de Kleynen is het team weer compleet. Toen oprichter Ton Timmerman en partner van het eerste uur Peter van de Berg in december afscheid namen, stond de opvolging al in de startblokken.

Harm (45 jaar) is sinds 2021 werkzaam bij HTB accountants. Hij is door Hans Geurts en Wiljam Schellekens ‘binnengehaald’ vanwege zijn expertise in de agrarische sector. Die kennis en ervaring draagt bij aan de versteviging van de rol van HTB als agrarisch adviespartner voor veel ondernemers in de sector. Het toetreden tot de directie getuigt van zijn persoonlijke betrokkenheid: “Als je met ondernemers een langdurige relatie op wilt bouwen en samen wilt werken aan een vruchtbare toekomst, moet je verantwoordelijkheid daarvoor nemen,” legt Harm uit, “dat doe ik nu samen met Hans, Hans en Maikel en met alle HTB-ers in de drie vestigingen achter ons. Daar ben ik trots op!” Zijn andere trots is zijn gezin. Harm is getrouwd met Janneke en heeft 2 dochters (7 en 6 jaar).

Sint Anthonis

Naast zijn functie als directielid en zijn werkzaamheden als adviseur specialist agrarische ondernemingen is Harm vestigingsleider van het kantoor in Sint Anthonis. Ook die taak spreekt hem aan: “Mijn opdrachtgevers in de agrarische sector zitten verspreid over het gehele werkgebied van HTB, maar in onze vestiging in Sint Anthonis werken we ook voor MKB-ondernemers uit de directe omgeving en juist die afwisseling is zo interessant. Eigenlijk heb ik nu het beste van twee werelden…”

Specialist Agrarische ondernemingen

Harm heeft bijzonder veel ervaring in de agrarische sector en vanuit verschillende perspectieven: eerst als adviseur agrarische bedrijven bij een groot accountantskantoor en hij was bedrijfsadviseur voor leden van de ZLTO, waarbij hij zich verder ontwikkeld heeft en agrarisch ondernemers begeleidde op strategisch gebied bij bedrijfsontwikkelingen. Daarnaast maakt hij deel uit van een aantal studieclubs en brancheteams binnen de melkveehouderij. Maar bovenal heeft hij samen met zijn ouders 15 jaar lang het melkveebedrijf gerund waar hij is opgegroeid. De afgelopen jaren heeft hij zich bij HTB accountants & adviseurs verder gespecialiseerd in de advisering rondom bedrijfsontwikkeling in de agrarische sector. Het team van agrarische bedrijfsadviseurs bestaat, naast Harm de Kleynen, uit Hans Geurts AA (tevens directielid) en Wiljam Schellekens RB (vestiging Deurne).

Klaar voor de toekomst

Met toetreding van Harm is het nieuwe directieteam compleet. “We zijn nu een relatief jong bedrijf met veel ervaring, dat is bijzonder. Met Hans Geurts vanuit Deurne, Hans van den Hoogenhoff en Maikel van Krugten vanuit Best en ikzelf vanuit Sint Anthonis hebben we een solide managementteam. We pendelen ook wekelijks tussen de verschillende vestigingen om ontwikkelingen en complexe dossiers te kunnen bespreken. Als je fysiek, samen aan tafel zit stel je ‘die ene vraag’ wel!” Harm heeft de keuze voor HTB destijds heel bewust gemaakt, de werkwijze is anders dan bij veel andere kantoren en het persoonlijk contact is voor hem erg belangrijk: “Samen met alle medewerkers staan we onze klanten bij in verschillende disciplines. Naast de advisering voor klanten in branches binnen onze specialismen (agrarisch, medisch en MKB, red.) verzorgen we uiteraard de financiële dienstverlening en ondersteuning van bedrijfsadministratie. Maar we adviseren en begeleiden onze opdrachtgevers ook in automatisering en digitalisering van hun bedrijfsvoering waardoor aan beide kanten administratieve lastenverlichting ontstaat. Dat hebben we allemaal in huis. Dat is het voordeel van de omvang van een middelgroot kantoor met drie lokale vestigingen: het persoonlijk contact blijft de basis van de relatie die we opbouwen met klanten, we zitten samen aan de keukentafel.”